روش های دسترسی با یک شی(Access Methods With an Object)


مثال


Create a Car object named myCar. Call the fullThrottle() and speed()
methods on the myCar object, and run the program:


// Create a Car class
public class Car {
 
  // Create a fullThrottle() method
  public void fullThrottle() {
    System.out.println("The car is going as fast as it can!");
  }

  // Create a speed() method and add a parameter
  public void speed(int maxSpeed) {
    System.out.println("Max speed is: " + maxSpeed);
  }

  // Inside main, call the methods on the myCar object
  public static void main(String[] args) {
    Car myCar = new Car();     // Create a myCar object
    myCar.fullThrottle();      // Call the fullThrottle() method
    myCar.speed(200);          // Call the speed() method
  }
}

// The car is going as fast as it can!
// Max speed is: 200






مثال توضیح داده شد


1) ما یک کلاس سفارشی Car با کلمه کلیدی کلاس ایجاد کردیم.


2) fullThrottle() و را ایجاد کردیم
speed()

روش های موجود در کلاس Car.


3) روش fullThrottle() و
speed()

متد هنگام فراخوانی، متنی را چاپ می کند.


4) speed()
متد یک پارامتر int به نام را می پذیرد.
maxSpeed
- ما
از این در 8) استفاده خواهد کرد.


5) به منظور استفاده از کلاس Car و آن
روش‌ها، باید یک شی از کلاس Car ایجاد کنیم.


6) سپس، به روش main() بروید، که تا به حال می‌دانید که یک روش داخلی است.
روش جاوا که برنامه شما را اجرا می کند (هر کدی در داخل main اجرا می شود).


7) با استفاده از کلمه کلیدی new یک شی Car با نام ایجاد کردیم.
myCar.


8) سپس، fullThrottle() را فراخوانی می کنیم و
speed()
روش‌ها در
شی myCar
، و برنامه را با استفاده از نام شی (myCar) و به دنبال آن یک نقطه ( اجرا کنید. .)، به دنبال آن نام روش (fullThrottle(); و
سرعت (200)؛
).
توجه داشته باشید که ما یک پارامتر int از 200 در اضافه می کنیم.
روش speed()
.




به یاد داشته باشید که...


نقطه (.) برای دسترسی به ویژگی‌ها و روش‌های شی استفاده می‌شود.


برای فراخوانی یک متد در جاوا، نام متد را بنویسید و سپس مجموعه ای از پرانتزها را بنویسید () و سپس یک نقطه ویرگول (; ).


یک کلاس باید یک نام فایل منطبق داشته باشد (Car و
Car.java).