یک نوع متغیر را مشخص کنید(Specify a Variable Type)



ممکن است مواقعی پیش بیاید که بخواهید یک نوع روی متغیر را مشخص کنید. این را می توان با ریخته گری انجام داد. پایتون یک زبان شی گرا است و به همین دلیل از کلاس ها برای تعریف انواع داده ها از جمله انواع اولیه آن استفاده می کند.



بنابراین ارسال در پایتون با استفاده از توابع سازنده انجام می شود:



  • int() - یک عدد صحیح را از یک لفظ صحیح، یک حرف شناور (با گرد کردن به عدد صحیح قبلی) یا یک لفظ رشته (با ارائه) می سازد. رشته یک عدد کامل را نشان می دهد)

  • float() - یک عدد شناور از یک عدد صحیح واقعی، یک float literal یا یک رشته واقعی (به شرط اینکه رشته نشان دهنده یک شناور یا یک عدد صحیح باشد) می سازد li>
  • str() - رشته ای را از طیف گسترده ای از انواع داده ها، از جمله رشته ها، حرف های اعداد صحیح و حرف های شناور می سازد




مثال


Integers:



x = int(1)   # x will be 1

y = int(2.8) # y will be 2

z = int("3") # z will be 3






مثال


Floats:



x = float(1)     # x will be 1.0

y = float(2.8)   # y will be 2.8

z = float("3")   # z will be 3.0

w = float("4.2") # w will be 4.2






مثال


Strings:



x = str("s1") # x will be 's1'

y = str(2)    # y will be '2'

z = str(3.0)  # z will be '3.0'